Litt oppdatering..

Nå er det sånn da at jeg ikke får skrevet blogg hjemme. Og derfor så blir det litt tid mellom hver gang det kommer et livstegn .. Men siden det er lettere for meg å være på facebook så er det opprettet en gruppe for kennel Woodshine her. Og da er det lettere også for dere å dele bilder\resultat og evt. andre ting med oss andre. Jeg syns det er hyggelig at dere er aktive her jeg..,fortsett med det.

Ellers så ble det tervuerenvalper født 12.mars. 2 hanner og 6 tisper.
 
“Fancy”                                   “Harley”

De stolte foreldre er NV-11 W’s Niantic  “Harley” og  Flame di Scottatura “Fancy”. Valpene våknet etter ca 2 uker og nå er det liv og røre..De har fått mat i en uke alt og større plass måtte også ordnes ganske kjapt.For de her klatret over valpekassa i rekordfart. Merete vil prøve å ta en tur i løpet av påsken så da håper vi at det skal bli bilder av valpene også.. Una vil hjelpe meg med å ta bilder som vi vil legge ut på facebook..,så det er bare å følge med her.

Helgen etter påske vil jeg hente Amaya (W’s Amaya Arzuga), som er parret med Heracles of the Home Port “Lille”. Jeg har ikke sett henne siden hun ble levert til Arild og May-Britt etter parring,men de forteller at det stemmer med det jeg har fortalt om dårlig matlyst og pupper som blir “svampaktige”. Så da krysser vi fingre for at det blir valper her også..
 
“Amaya”                                    “Lille”

Vi har også en av papillonvalpene igjen for salg. Smule er en fantastisk skapning som det ikke vil være lett og levere fra seg.. Smitt flyttet til noen venner av meg så han får jeg også gleden av å følge nært opp. For en ting vet jeg,det blir ikke mange kull med papillon hos meg. Disse charmerende og livsglade skapningene krabber alt for langt inn i hjertet på meg..

To hunder fra meg har det siste halve året fått diagnose epilepsi pga anfall. Det er groenendael W’s Medusa og tervueren W’s Night Fever. Medusa blir medisinert og Night Fever følges opp\blir satt på løpetissprøyte i første omgang. Dette er ingen “hemmelighet”,- og hvis noen lurer på noe så er det bare å ta kontakt med meg.

Så vil jeg gratulere Jan Tore Oskarsen og W’s Waco (terv),-“Hobby” som utklasset border colliene og tok sitt siste cert og ble agility champion.. Han fikk også cert i hopp.. Stolt av dere..
Vi gratulerer også Hilde Skjoldal med W’s Iniz in Sky(terv) som på Nkk Bø debuterte i LP III med 3.plass og 239.5 poeng. Og nå i helgen fikk opprykk til elite klasse .. Dere er en flott ekvipasje å se på.. Stolte av dere også..
Vi gratulerer også Roger Igelkjøn og W’s Nun-De-Waone (terv),”Mali” som deputerte i LP III i Bø bare 22 mnd gammel. Da hadde Roger hatt Mali i bare 16 mnd.. Kjempe bra..,stolte av dere også vi..
Tar også med Heidi Andersen og W’s Motorpshyco (terv), Alina..,som står for bruksdelen.
De har fått opprykk til B i spor (Tror jeg..,har byttet mobil og med “gullfiskhjerne” så får jeg ikke med meg alt..Rett meg om jeg har feil).

Det har vært masse gode utstillingresultater. Men nevner bare NKK Bø..Der fikk vi Bim på W’s Inferno in Sky (Mulle),W’s Mr. Big(Noah) ble 2.beste hanne og Micmac(Mikke) vant junior med ck og 4.beste hanne. W’s Nun-De-Waone (Mali)vant unghund med ck og ble 4.beste tispe. Vi stilte da en oppdrettergruppe av tervueren med Hp som bestod av Mulle,Noah,Mali og W’s Amaya Arzuaga (exellent og nr 4 i åpen klasse).

Avslutter for denne gang og håper å komme tilbake med bilder av Fancy sine valper om ikke så lenge..

 

 
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Litt oppdatering..

  1. Nangijala says:

    Flotte valper ! Håper det blir en gjeng pøbler etter Amaya / Lille også <3<3<3
    Flott med åpenhet rundt EP'n. Kommer ingen vei om det skal holdes hemmelig, som enkelte
    dessverre gjør 😦 Mens vi venter på en DNA-test er det kun informasjon som kan hjelpe oss videre i kampen mot denne utrivelige sykdommen.

Leave a Reply

